روابط عمومی ترکیبی از تفکر و تخصص است/ روابط عمومی بدون نوآوری قادر به تبیین ماهیت سازمان در جامعه نیست

تصویر مطلب روابط عمومی ترکیبی از تفکر و تخصص است/ روابط عمومی بدون نوآوری قادر به تبیین ماهیت سازمان در جامعه نیست
  • سه شنبه 10 مرداد 1396
  • 91
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، روابط عمومی را ترکیب تفکر و تخصص دانست و گفت: کارشناسان روابط عمومی باید قادر باشند در حوزه عمومی با شیوه‎های نوین، به فهم و ارتباط دوگانه و تحلیل محتوا بپردازند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد زاهدان، دکتر امین‎رضا کمالیان در شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اهمیت بازنگری در فعالیت‎ها و برنامه‎های روابط عمومی و اهمیت این حوزه در تبیین ماهیت واقعی سازمان‎ها در اجتماع، اظهار داشت: حرکت روابط عمومی به صورت سنتی و بدون نوآوری و بروزرسانی به هیچ عنوان قادر به تبیین ماهیت سازمان در جامعه نیست، بویژه در عصر کنونی که جوامع به سرعت به سوی مدرنیته شدن در حال حرکت هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این جلسه قصد تبیین و تشریح فعالیت‎ها و برنامه‎های تئوریک روابط عمومی نیست بلکه برای بحث و تبادل نظر پیرامون فعالیت‎های عملیاتی و تطبیقی گردهم آمده‎ایم، باید در این جلسه راهبردها و تکنیک‎های عملیاتی تشریح و تفسیر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان روابط عمومی را ترکیب تفکر و تخصص دانست و عنوان کرد: کارشناسان روابط عمومی باید قادر باشند در حوزه عمومی با شیوه‎های نوین، به فهم و ارتباط دوگانه و تحلیل محتوا بپردازند، بنابراین رهیافت و رویکرد باید تغییر کند و ابزار این رهیافت به‎روز و مدرن بودن است.

این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه تلفیق ابزارهای تبلیغاتی می‎تواند تاکتیک‎های اقناعی نوینی را پدید آورد و مسیر موفقیت را هموار سازد، عنوان کرد: استفاده از متدهای تلفیقی می‎تواند تولیدکننده ابزار و راهبردهای مدرن اطلاع‎رسانی و تبلیغات باشد و این امر مستلزم جامعه‎شناسی، مخاطب‎شناسی، ابزارشناسی، بحران‎شناسی و .... است.

کمالیان با تأکید بر استفاده بهینه از ذهن پویا برای برای موفقیت در حوزه روابط عمومی، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن امکانات، محصولات و خدمات خوب، بستر مناسب برای آموزش و پژوهش کیفی را دارا بوده و وظیفه آشکار و شفاف‎سازی این بستر برای اجتماع بر عهده روابط عمومی پویا و نوین است.

در بخش دیگری از این جلسه درباره بخشنامه هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه و راهکارهای نوین و عملیاتی اطلاع‎رسانی و تبلیغات بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه از مسئولان روابط عمومی واحد زابل و خاش به عنوان روابط عمومی برتر استان تجلیل به عمل آمد.